رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

محمود العسيلي ينافس على تريند يوتيوب بأغنية 100 حاجة و50

محمود العسيلي
محمود العسيلي

طرح محمود العسيلي منذ 3 أيام أغنيته الجديدة، والتي حملت اسم 100 حاجة و50، ولاقت الأغنية استحسان الجمهور بشكل كبير، حيث استطاعت أن تنافس على تريند يوتيوب، بعد أيام من طرحها.

تفاصيل 100 حاجة و50

حيث احتلت الأغنية المركز السادس في قائمة top 10، وحققت ما يقرب من نصف مليون مشاهدة، وهي من كلمات فلبينو وألحان محمود العسيلي وتوزيع أمين نبيل.

كلمات أغنية 100 حاجة و50

وتقول كلمات الأغنية : مية حاجة وخمسين حاجة سنتي، لكن أول ما تخطي، كل الناس قدامها توطي، ده جمال يتفات له بلاد، مش محتاجة كعب يعلي، كعبها ع الكل معلي، كل ما تقصر لها كام ملي، تلقى جمالها في عينك زاد، واسترها علينا يارب، أصلها لازم تتحب.

لا أبالي وعيني شايفة فيكي

من ناحية أخرى، تعد أغنية لا أبالي، هي آخر أعمال محمود العسيلي، والتي طرحها بالتعاون مع مطرب المهرجانات مسلم، والتي حققت نسب مشاهدات مرتفعة بلغت 950 ألف مشاهدة حتى الآن.

وقبلها طرح أغنية عيني شايفة فيكي، والتي حققت نجاحًا ملحوظًا، والأغنية من كلمات تامر حسين، ألحان محمود العسيلي، توزيع أمين نبيل، وهي بالذكاء الاصطناعي، ومن كلماتها : جايبه الجمال ده منين مين اللي شافه قبلي مجاش في بني آدمين أكيد عشان متساب لي بعيونك الحلوين ده يترسملك صورة بحر و طبيعة وناس قدام عنيكي مبهورة.

حفل يجمع العسيلي وتامر عاشور

أما عن آخر حفلات العسيلي، فقد جمع العسيلي وتامر عاشور، حفل في داخل إحدى الحدائق الكبرى بمنطقة التجمع الأول بالقاهرة الجديدة، يوم 10 مايو الماضي.

تصريحات العسيلي عن بدايته الفنية

وسبق وتحدث محمود العسيلي عن بدايته الفنية في تصريحات تليفزيونية، وقال : قدمت أول أغنية وأنا في تانية جامعة، وكانت أغنية مجنونة، والجمهور عرفني بعدها، ولما كنت بركب التاكسي وبعدي من قدام مدارس البنات يشوفوني يصرخوا ويجروا عليا، وبعدها حياتي اتغيرت، وبقيت أتعامل إني مشهور.

وتابع : بعتبر نفسي لسه ببتدي، وهرضى بمشواري الفني لما أوصل للعالمية وأعمل حاجة مختلفة وأقف على مسرح عالمي بأوركسترا كامل.

وقال : مكنتش أتخيل إني هبقى مشهور، وكنت حاطط قدامي هدف أشتغل في الإعلانات، والتمثيل كانت تجربة مش حلم، ولو اتعرض عليا عمل فني أمثل فيه معنديش مشكلة أشارك تاني، لأن شخصيتي اختلفت عن الأول.

تم نسخ الرابط