رئيس مجلس الإدارة
أحمد عصام فهمي
كل النجوم صوت وصورة
رئيس التحرير
عبدالحميد العش
facebook twitter youtube instagram tiktok

مالك عماد نجم كامل العدد : بحب عادل إمام ودينا الشربيني أمي التانية

مالك عماد - عادل
مالك عماد - عادل إمام - دينا الشربيني

حقق مسلسل كامل العدد +1، الذي عرض في موسم رمضان 2024 نجاحا كبيرًا وتصدر التريند أكثر من مرة خلال فترة عرضه، وضم العمل في بطولته بجوار دينا الشربيني عدد كبير من النجوم الشباب الذين كانوا من أهم أسباب نجاح العمل.

كاميرا خبر أبيض التقت مع مالك عماد أحد النجوم الشباب المشاركين في العمل، وتحدث عن علاقته بأصدقائه بعد الشهرة، وقال : معاملتهم ماتغيرتش معايا بعد الشهرة، لكن فيه ناس في المدرسة مكنتش أعرفهم وبدأوا يعاملوني دلوقتي بطريقة مختلفة، لما حد بيطلب يتصور معايا بوافق وبعاملهم بإحترام وبكون مبسوط، ولسه مش عارف لما أكبر هاتجه لمجال إيه جنب التمثيل.

شاهد الفيديو التالي …

وعن كواليس مسلسل كامل العدد، قال : دينا الشربيني وشريف سلامة كانوا بيساعدوني في التصوير، وأنا بحب دينا وبعتبرها أمي التانية، وبعد كل مشهد بتقولي كنت كويس جداً، وبتنصحنى أركز على نقط معينة علشان أبقى كويس.

وعن النجم الذي يحبه، تابع : بحب مايسترو التمثيل الزعيم عادل إمام، وأنا بشوف له الأعمال القديمة زي مرجان أحمد مرجان، ولسه مشوفتش أي عمل لـ سمير غانم رغم إني عملت معاه وأنا صغير مسلسل عزمي وأشجان، وكان بيضحكنا قوي وبعدها اشتغلت في مسلسل لمس أكتاف وفيلم أعز الولد في 2019، وبعدهم مسلسل لحم غزال في 2021. 

قصة كامل العدد +1

كامل العدد +1، من نوعية الأعمال الاجتماعية الكوميدية، ويناقش مشاكل الشباب في سن المراهقة وصعوبة تربية الأبناء خاصة مع كثرة عددهم وزيادة أزماتهم.

وتظهر دينا الشربيني خلال العمل بشخصية ليلى وهي تعمل في مستحضرات التجميل، فيما يظهر شريف سلامة بدور زوجها وهو دكتور تجميل، ويعيشان سويًا في منزل به 8 أبناء مما يدخلهما في العديد من الأزمات.

أبطال كامل العدد +1

مسلسل كامل العدد +1، مكون من 15 حلقة، عُرض في النصف الأول من شهر رمضان على منصة شاهد وقناة ON، ومن بطولة دينا الشربيني، شريف سلامة، إسعاد يونس، أحمد كمال، تميم عبده، جيهان الشماشرجي، عمرو جمال، بدرة، ميران عبدالوارث، جيسيكا حسام الدين، حمزة دياب، لينا صوفيا، مالك عماد، وغيرهم من الشباب، والعمل من تأليف رنا أبو الريش ويسر طاهر وإخراج خالد الحلفاوي.

تم نسخ الرابط